Pagrindinis LT PL EN

Žiniasklaidai

2019-05-07

Įgijusi naujas formas grįžta reklama „iš lūpų į lūpas“

Reklamai internete ir toliau skiriama vis daugiau lėšų. Tuo pačiu didėja ir rekomendacijomis bei atsiliepimais pagrįstos reklamos reikšmė, kuri yra itin naudinga pirkėjams ir klientams. Įdomu, kad, pasak prekybininkų, svarbi išlieka ir tradicinė reklama iš lūpų į lūpas.

Jau daugiau kaip dešimtmetį interneto reklamai skiriamų lėšų dalis nuolat auga. O daugeliui kitų reklamos kanalų, ypač žurnalams ir laikraščiams, mažėja. Anksčiau labai įtakinga televizija taip pat išgyvena ne pačius geriausius laikus.

Pernai, „Kantar TNS“ duomenimis, interneto reklamos apimtys lyginant su prieš tai buvusiais metais išaugo 9,5 proc. Išlaidos interneto reklamai pastaruoju metu taip pat didėja po daugiau kaip 10 proc. kasmet.

Tai reiškia, kad vis daugiau reklamos kraustosi ir į socialinius tinklus, pirmiausia „Facebook“ ir „Instagram“. O ten galioja kitokios taisyklės nei spaudoje ar televizijoje. Internete ir ypatingai socialiniuose tinkluose vartotojai dažnai linkę pasikliauti kitų vartotojų rekomendacijomis ir atsiliepimais.

„Jeigu televizijos ir spaudos klestėjimo eroje būdavo įmanoma užpilti vartotojus reklama, paveikti juos emociškai, dabar tokie kerai nebeveikia taip efektyviai. Nes vartotojai gali nesunkiai pasitikrinti atsiliepimus, o jei tokių neranda, gali kilti pagrįsta abejonė produkto ar paslaugos patikimumu“, - sakė komunikacijos agentūros „Promo Service“ socialinių tinklų specialistas Tautvydas Padgurskas.

Tokiu būdu gamintojai ir pardavėjai pirmiausia turi labiau rūpintis kokybiška produkcija ir aptarnavimu, o ne kuo įmantresne reklama.

Dabar labai svarbi reklamos kryptis yra ir vadinamųjų influenserių atsiliepimai. Nors jie dažniausiai ir gauna už tai pinigus, bet jais žmonės iš esmės pasitiki, nes veikia viešumas.

„Kuo daugiau jie pasako, kad taip, aš esu gavęs tai nemokamai ar man už tai sumokėjo, žmonės pakankamai normaliai į tai regauoja. Nes šiuo atveju labai daug reikšmės įgauna to žmogaus asmenybė, jo pačio brandas. Tie kurie uždirba tikrai didelius pinigus jie pakankamai sąžiningai tai daro“, - sakė marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis.

O kiek šiais technologijų laikais yra svarbi bene pati seniausia reklamos forma – asmeninės patirties perdavimas iš lūpų į lūpas?

Prekybos miestelio „Urmas“ marketingo vadovas Jonas Plenta sako, kad tai visada buvo svarbus informacijos sklidimo būdas, toks jis išlieka ir dabar.

„Mes tą ypač gerai matome, nes didžiąją dalį mūsų nuomininkų sudaro nedidelių verslų savininkai. Jiems tokia reklama yra ypač svarbi. Kai tu daugybę metų dirbi vienoje vietoje, turi daug pastovių klientų, teigiama asmeninė pirkėjų patirtis lemia labai daug. Aišku, daug įtakos turi ir naujosios technologijos: internetas, socialiniai tinklai. Jie tokiai reklamai suteikia naujų galimybių. Dauguma mūsų prekybininkų aktyviai komunikuoja ir skaitmeninėje viešojoje erdvėje, išnaudoja visus jos privalumus. Kita vertus, yra pirkėjų, kurie didėjant informaciniam triukšmui, stengiasi vadovautis tik iš patikimų žmonių žodžiu gauta informacija“, - pasakojo prekybos miestelio atstovas.

L. Šimonio nuomone „iš lūpų į lūpas“ sklindanti informacija turi ne tik savo pliusų, bet ir minusų, nes jos neįmanoma kontroliuoti.

Kita vertus, T. Padgurskas ir čia mato daug galimybių efektingai išnaudoti teigiamus klientų potyrius.

„Smulkieji verslai negali pasigirti dideliais biudžetais, užtat gali būti lankstūs ir papirkti nuoširdumu. Jei klientas patenkintas ir su juo užmegztas tinkamas ryšys, galima paprašyti palikti atsiliepimą socialiniuose tinkluose. Būna, kad į nedidelę kavinukę ar greito maisto užkandinę atsitikitinai užsuka žinomas žmogus. Jam ten specialiai skiria ypatingą dėmesį, o šis, sužavėtas aptarnavimu ir paslaugų ar produktų kokybe, sutinka be papildomo mokesčio nusifotografuoti ar tiesiog neatlygintinai pasidalija informacija su savo gerbėjais. Būna, kad tokios įžimybės ir ne visai atsitiktinai užsuka į tokias vietas, o prikalbintos per pažįstamus žmones“, - galimybes vardijo socialinių tinklų komunikacijos specialistas.

Sugrįžti