Pagrindinis LT PL EN

Žiniasklaidai

2017-04-24

Kauną užkariauja stilingi butikai

Ilgą laiką tik sostinėje karaliavusi butikų mada pastaruoju metu gerokai sustiprino pozicijas Kaune. Neseniai mieste duris atvėrė daug naujų nedidelių išskirtinių krautuvėlių, siūlančių stilingą vienetinę produkciją.

Atsirado paklausa

Vien prekybos miestelyje „Urmas“ įsitaisė net keliasdešimt tokių parduotuvių, Vakarinės galerijos dalyje suformavusios ištisą butikų prekybinį kvartalą.

„Į Kauną ateinant investicijoms, besikuriant užsienio kompanijų filialams daugėja finansiškai stiprių vidutinės klasės atstovų. Be to, nemažai žmonių grįžta iš užsienio, didelė dalis jų ten praleido ne vienerius metus, todėl atsiveža tam tikrus poreikius ir požiūrį į stilių bei madą. Lygiai taip pat grįžta ir žmonės, norintys įgyvendinti čia savo svajones ir kuriantys verslą. Kai yra paklausa, atsiranda ir pasiūla“, - komentavo prekybos miestelio marketingo vadovas Jonas Plenta.

Ieško, ko nėra kitur

Vasario mėnesį miestelyje įsikūrusio „MiMi boutique“ savininkė Miglė Ščavinskaitė sakė, kad parduotuvėlę jau spėjo pamėgti pirkėjai ne tik iš Kauno.

„Turime lojalių klienčių, kurios yra įsigijusios visus mūsų butiko drabužius ir vis laukia naujų modelių“, – pasakoja M. Ščavinskaitė.

Anot jos, butikų kūrimosi tendencijos labai aiškios, mat klientai vis dažniau ieško išskirtinių modelių, kurių negali rasti niekur kitur. Paklausta, kas padeda atlaikyti stiprią konkurencinę kovą, jauna verslininkė pastebi, jog tai nuolatinis kūrybinis procesas.

„Pirmiausiai potencialių klientų dėmesį atkreipia mūsų parduotuvės interjeras, o užėjus, žinoma, siūlomas prekių asortimentas. Stengiuosi atvežti į Lietuvą kuo įvairesnių drabužių, nes „Urme“ yra didžiulė konkurencija. Dar vienas svarbus dalykas – betarpiškas bendravimas su žmonėmis. Esu labai plepi, tad nuolat komunikuoju. Klientai mane tikrai myli ir kartais jaučiuosi kaip tikra jų draugė. Pastebiu, kad šiuo metu Kaune atsiranda vis daugiau išskirtinių mažų parduotuvėlių, kuriose pateikiamas asortimentas priimtinas net didžiausioms stileivoms. Aš nesibaiminu dėl konkurencijos. Mano ateities planuose – atidaryti dar vieną panašią parduotuvę, bet šįkart jau ne Lietuvoje“, – atvirauja šiuolaikine mada besidominti verslininkė.

Įkvėpimas – iš Italijos

Panašiai apie butikų suklestėjimą Kaune kalba ir Agnė Preikšaitytė, „Be happy“ stiliaus namų bendrasavininkė.

„Butikai pastaruoju metu tikrai „ant bangos“, tačiau konkurencinę kovą reikia atlaikyti pasitelkiant vis daugiau išmanumo. Labai svarbi vitrina, mat ji pasitinka klientus kaip pagrindinis įmonės prekės ženklo veidas. Jai skiriame itin daug dėmesio.

Pati labai dažnai keliauju po Europą ir pasaulį, nuolat ieškau idėjų, stebiu aukštosios mados atstovų darbus bei semiuosi idėjų iš pasauliniu mastu pripažintus prekės ženklus atstovaujančių parduotuvių interjerų. Daugybę minčių sugeneruoja kelionės po Italiją. Mūsų butiko klientai perka tai, kas madingiausia, tad savo prekių asortimentą formuojame atsakingai ir atsižvelgdami į Europos bei pasaulio mados tendencijas. Stengiamės neatsilikti ir būti viename ritme su mada“, – sėkmės receptą atskleidžia A. Preikšaitytė.

Paklausta, kas madingiausia šį sezoną, verslininkė akcentuoja drabužius, papuoštus dideliais gėlių raštais, batus masyviu padu ir iš blizgančios odos. „Karaliaus gipiūras, tiulis, peršviečiami lengvi ryškių spalvų audiniai“, – apibendrina mados žinovė.

Ateina pabendrauti

Simona Zubavičienė, taip pat „Urme“ įsikūrusios „Mona Moda“ aprangos studijos savininkė irgi pastebi, kad gausu klientų vertinančių išskirtinius drabužius.

„Bendradarbiaujame su keliolika gamintojų iš visos Europos – taip pat Turkijos bei Japonijos. Neapsiribojame viena šalimi ir keliais gamintojais. Lietuviai žavisi tokiais drabužiais, kurie atspindi europines tendencijas, jie greitai atpažįsta, jei gaminys nėra šio sezono. Turiu pasakyti, kad pirkėjų skonis gerėja. Jie atsižvelgia į audinio kokybę, bet dažniau renkasi drabužį dėl jo ypatingo dizaino.

Labai svarbus ir bendravimas su klientais – moterys ir merginos ateina ne tik nusipirkti drabužių, bet ir pabendrauti. Joms reikia patarimų, kaip priderinti drabužį, kokiomis progomis jį galės dėvėti, kokius aksesuarus pasirinkti“, – apie butikų verslo ypatumus pasakojo S. Zubavičienė.

Pasak J. Plentos, prekybos miestelis „Urmas“ ateityje ketina dar daugiau dėmesio skirti grožiui, madai ir stiliui. Planuojama, kad čia duris atvers grožio salonai, taturuičių studijos ir kitos panašaus pobūdžio paslaugų vietos.

Sugrįžti