Pagrindinis LT PL EN

Žiniasklaidai

2018-09-05

Patarė, kada geriausiai pradėti verslą

Rugsėjo pirmoji – naujų startų metas. Prasideda ne tik mokslo metai, bet ir daugybė įvairių naujų projektų, po vasariško snaudulio suaktyvėja daugelis verslo sičių. Verslo konsultantas Andrius Ščerbavičius sako, kad šis laikotarpis – taip pat ir puiki proga padėti naują verslą.

„Taip, rugsėjo pradžia daugeliu atveju yra puikus laikas pradėti verslą. Geresnis laikotarpis yra tik prieškalėdinis prekybos bumas. Tačiau, žinoma, laikotarpio poveikis labai priklauso nuo to, koks tai yra verslas. Jei tai kažkokios prekybos ar maitinimo vietos didmiesčiuose, aišku, kad rudenį, pasibaigus vasaros atostogoms, žymiai išauga potencialių klientų srautai. Suvažiuoja studentai, moksleiviai, darbuotojai. Daugelis kitų veiklų, pavyzdžiui, IT sritis, reklamos agentūros, ar, tarkim, tie patys automobilių servisai rudenį sulaukia daugiau klientūros. Nes vyksta veiksmas, pradedami nauji projektai, tęsiami seni, vienos verslo šakos skatina kitas ir taip viskas sukasi“, - sakė verslo konsultacijų bendrovės „AG Consulting“ konsultantas Andrius Ščerbavičius.

Registrų centro duomenys nerodo žymaus naujų įmonių pagausėjimo rudenį ir tai, pasak pašnekovo yra normalu.

 

„Jei veikla planuojama pradėti rudenį, natūralu, kad įmonė yra įregistruojama anksčiau ir toliau vyksta paruošiamieji darbai. Laikas reikalingas pasiruošimui kiekvienu atveju gali būti labai skirtingas, tad pagal šį rodiklį tendencijas įžvelgti sunku. Bet aš ir pats jaučiu, kad rudenį turiu daugiau veiklos“, - pasakojo A. Ščerbavičius.

Anot jo, vis tik atsiranda nemažai žmonių, kurie įsivaizduoja, kad verslą galima pradėti vos ne ekspromtu – per porą savaičių nuo idėjos sugeneravimo.

„Dažniausiai taip greitai niekas nevyksta. Na, nebent jūsų verslas labai paprastas – prieš Kalėdas sugalvojate prekiauti girliandomis, randate nusipirkti jų pigiau, išsinuomojate plotą, kur didelis srautas žmonių ir parduodate. Arba kokias braškes pigiai perkate urmu iš ūkių ir parduodate turguje.

Tokiu atveju gal ir galima greitai viską paskaičiuoti ir įvertinti. Bet toks verslas bus trumpalaikis. Planuojant bet kokį rimtesnį ir ilgalaikį verslą reikėtų įsivertinti daug faktorių: kaip pasieksite savo tikslinę auditoriją ar apskritai yra poreikis jūsų paslaugai ar produktai, sužinoti ir įvertinti konkurentus, paskaičiuoti reikalingas investicijas ir galimą atsiperkamumą. Sukurti optimistinį, vidutinį ir pesimistinį sėkmės variantą ir sugalvoti, ką darysite kiekvienu konkrečiu atveju. Jei tokiuose dalykuose patirties nėra, geriausia kreiptis į patyrusius šios srities konsultantus, kurie padės viską teisingai įvertinti“, - teigė „AG Consulting“ atstovas.

Kaune įsikūrusio prekybos miestelio „Urmas“ marketingo vadovas Jonas Plenta sako, kad pas juos nauji nuomininkai dažnai įsikuria būtent rugpjūčio antroje pusėje arba rugsėjo pradžioje.

„Tokias tendencijas matom kiekvienais metais ir tai logiška – jau antrą rugpjūčio savaitę smarkiai išauga lankytojų skaičius. Žmonės ruošiasi naujiems mokslo metams, šaltajam metų sezonui – perka kanceliarines prekes, šiltesnius rūbus. Išauga ir baldų, namų apyvokos daiktų pardavimai, suintensyvėja prekyba pas mus įsikūrusiame Centriniame Kauno turguje, kur parduodamas šviežias ūkininkų užaugintas derlius. Ne išimtis ir šie metai, vėl atsidaro keletas įdomių prekybos taškų, o taip pat duris atveria naujas gruziniškų patiekalų restoranas“, - pasakojo „Urmo“ atstovas. Šis prekybos miestelis – didžiausias visame Kauno regione. Jame įsikūrusios apie 2500 parduotuvių, daugelis kurių priklauso smulkiam ir vidutiniam verslui.

Kad ir kokios srities verslas būtų kuriamas, A. Ščerbavičius išskiria palankiausius ir nepalankiausius laikotarpius startui.

„Jei jūsų verslas bus susijęs su vasaros atostogomis, poilsiu, suprantama, geriausia startuoti pavasarį. Bet apskritai pavasaris yra blogas laikas startui, blogiau būtų tik pačioje metų pradžioje, kai verslas po Kalėdinio laikotarpio yra gerokai apmiręs. Palankiausias laikas būtų rudenį arba prieš Kalėdas. Vis tik, geriausias variantas būtų startuoti rugsėjo pradžioje, kad pataikytume ant šio pakilimo, o netrukus juk ir kalėdinis sezonas. Toks startas leistų maksimaliai amortizuoti verslo pradžios nuostolius, atsirandančius, kol nauja veikla suranda savo klientus ir įsivažiuoja. Žinoma, tokiam startui reikia pradėti ruoštis iš anksto. Geriausia – ne vėliau kaip tų pačių metų pradžioje“, - patarimus dalijo verslo konsultantas.

Sugrįžti